Portrættter

PROFILFOTO

Professionelle profilbilleder / headshots

Profilbilledet er ofte det første møde med en ny kunde

Gode profilbilleder er blevet en selvfølge for alle erhvervsaktive mennesker. Man forventer at finde et vellignende profilfoto af den, som man laver forretning med. Billedet går typisk igen på hjemmesiden, LinkedIn, Facebook og de andre sociale medier.

Klik på billederne

Studieoptagelse forberedt til tekst

Profilfoto optaget i eget miljø

Medarbejder fotograferet i virksomheden

Hvordan får man et godt profilfoto

Medarbejderfoto i miljø

De nævnte punkter er vigtige i beslutningen om præsentationen af virksomhedens medarbejdere.

Vi elsker at arbejde med mennesker og producere vellignende profilbilleder, der fortæller den rigtige historie. Vores erfaring får folk til at slappe af. Vi kan få mennesker til at føle sig godt tilpas foran kameraet. Selv dem, der ikke elsker at blive fotograferet eller ikke anser sig selv for at være fotogene, vil synes om resultatet.

Alle kan berette, at det faktisk var sjovt, og de kan lide resultaterne. Vi får medarbejderne til at vise deres empatiske og engagerede side. Vi garantere at alle bliver tilfredse med deres foto.

Vejen til bedre profilbilleder kræver viden og erfaring. Når vi planlægger profilbilleder til en virksomhed, er der en række punkter der skal overvejes:

  • Har firmaet en gennemgående stil - eventuelt en designguide, som har indflydelse på portrætter i virksomheden?

  • Skal der laves et system, så man løbende kan følge op med nye profilfotos, når der kommer nyansættelser.

  • Skal profilbillederne være ensartede eller individuelle? I begge tilfælde skal der være en stil der viser, at det ikke er et tilfældigt foto.

  • Skal billederne laves på stedet eller i fotoatelier - vi medbringer gerne mobilt fotostudie?

  • Skal billederne udtrykke alvor, seriøsitet eller er behovet “kundevenlig” glad og easy going?

Førstehåndsindtrykket betyder alt. Det er derfor afgørende, at man benytter en professionel fotograf, der får dig til at se godt ud og give et godt førstehåndsindtryk.

Medarbejderportræt taget på neutral baggrund


Det skal være nemt at holde hjemmesiden opdateret med professionelle profilbilleder.

For at gøre det enkelt, har vi udviklet en nem prisberegner, der viser prisen på profilbilleder. Det viser sig ofte, at det er meget nemmere og billigere at få professionelle profilbilleder, end man forestiller sig. 

Datingbilleder

Vi laver også billeder til datingprofiler. Her henviser vi til vores side Fotograf Westersø, som har en mere uddybende gennemgang af mulighederne for profilbilleder til online datingprofiler.

Profilfotos er ikke bare pasfotos eller selfies.

  • Sjove profilbilleder til TikTok

  • Flotte profilbilleder til firmahjemmesiden

  • Profilbilleder til Facebook eller profilbilleder til Instagram

  • Profilbilleder til organisationer og foreninger

  • Profilfoto til Linkedin

Personalefotos

Ring til os og få en løbende aftale om opdatering af personalefotos. T 2332 2391. Vi kan lave et fordelagtigt abonnement. Så er jeres profilbilleder altid up to date. Prisberegneren på profilbilleder kan være et godt sted at starte. Ofte er det billigere end du tror. Man kan fristes til at sige, at det er skolefotopriser, selvom det faktisk er individuelle portrætter med sjæl i hvert eneste profilfoto.

FAQ: Hvem er den typiske bruger af professionelle profilbilleder



Professionelle profilfotos bruges primært af personer og organisationer, der ønsker at repræsentere sig selv eller deres virksomhed på en professionel og tillidsvækkende måde. Her er nogle af de primære brugere af professionelle profilfotos:

  1. Fagfolk: Individuelle fagfolk, såsom advokater, læger, finansielle rådgivere, arkitekter osv., bruger ofte professionelle profilfotos på platforme som LinkedIn eller deres virksomhedswebsteder for at fremvise deres professionalisme og skabe tillid blandt klienter eller kolleger.

  2. Ledere og iværksættere: Topledere, ledere og iværksættere bruger oftest professionelle profilfotos på deres officielle profiler på sociale medier, virksomhedswebsteder eller i pressemateriale for at give et godt førstehåndsindtryk og fremvise deres autoritet og troværdighed.

  3. Virksomheder og organisationer: Virksomheder og organisationer bruger professionelle profilfotos på deres officielle hjemmesider, sociale medieprofiler og i markedsføringsmaterialer for at skabe en professionel og troværdig fremtoning over for kunder, investorer og samarbejdspartnere.

  4. Konsulenter og freelancere: Freelancere inden for forskellige brancher, såsom marketing, design, IT., bruger ofte professionelle profilfotos på deres freelance-platforme, deres egne websteder eller sociale medieprofiler for at tiltrække kunder og vise deres ekspertise.

  5. Studerende og jobsøgere: Studerende og jobsøgere kan også have brug for professionelle profilfotos på deres LinkedIn-profiler eller CV'er for at gøre et godt indtryk på potentielle arbejdsgivere og netværksforbindelser.

Generelt set bruges professionelle profilfotos af enhver, der ønsker at repræsentere sig selv eller deres organisation på en professionel og tillidsvækkende måde, hvad enten det er til erhvervsmæssige formål, personlig branding eller karriereudvikling.

Profilfoto af virksomhedsleder

Hvis du vil tages seriøs på Linkedin eller virksomhedens hjemmeside, er der ingen vej udenom et godt professionelt profilfoto
— Malou Reedorf, Corporate Account Executive/Microsoft